TIBO KFT - TIBO KERESKEDŐ UDVAR

Cím: 5600 Békéscsaba, Kazinczy utca 11    Tel.: 66 / 527 - 600  •  Mobil: 70 / 702 - 3623    Email: Ez az email cím védett a spam robotoktól, a megtekintéséhez engedélyezni kell a Javascriptet.     Nyitva: H - P 08:00 - 17:00

Főoldal Kapcsolat Házhozszállítás info

nyil

Termékek árakkal

hazhozszallitas 220x71 px GIF

Kiadó raktárak Békéscsabán
a TIBO Kereskedő Udvarban

 Információ: 30 / 9 789 - 987


 

A nálunk - a TIBO Kft-nél - megvásárolt árucikkek személyesen békéscsabai telephelyünkön vehetők át (térkép és elérhetőségek itt), de azokat az Ön kérésére, Magyarországon belül bárhová házhoz is szállítjuk.

 

   Hogyan tájékozódhat az általunk forgalmazott termékekről és azok áráról?

   Hogyan tud tőlünk árut rendelni?

   Ki végzi a házhozszállítást?

   Hová kérheti a kiszállítást?

   Szállítási határidő

   A kézbesítés folyamata

   Kövesse nyomon küldeménye útját a neten!

   Fizetési módok és kézbesítési díjak

   A csomagküldéssel kapcsolatos fogalmak

 

 

gls-transporter 2

 

 

Hogyan tájékozódhat az általunk forgalmazott termékekről

Az általunk eladásra kínált termékek tulajdonságairól, áráról, szállítási határidejéről, valamint egyéb szolgáltatásainkról Ön többféle módon is tájékozódhat.

 

Tájékozódás online termékkatalógusunkból

Online termékkatalógusunk nem más, mint az általunk forgalmazott termékek fényképes bemutatója árakkal. Kezelő felülete itt balról, az e szöveg mellett található oldalsávban helyezkedik el (közvetlenül a kis integető figura alatt, "Termékek árakkal" címmel). Használata igen egyszerű: Álljon a kurzorral a kiválasztott termékcsoport nevére, majd válasszon a legördülő menüből! Ha valamelyik kiválasztott termékcsoportra kattint, a képernyőn megjelennek az abba a termékcsoportba tartozó termékek (pontos névvel, fényképpel, árral és egy rövid ismertető szöveggel).


Tájékozódás személyesen, telefonon, vagy e-mailben

Ha bármelyik - a honlapunk oldalain, a letölthető termékismertetőkben, vagy a termékkatalógusunkban bemutatott - termékkel kapcsolatban kérdése van, akkor azt többféleképp is felteheti:

tel 12 194 px

   Személyesen : a boltunkba befáradva (cím, térkép, nyitvatartás) 

   Telefonon       : a TIBO információs vonal tárcsázásával, vagy

  Írásban           : az Ez az email cím védett a spam robotoktól, a megtekintéséhez engedélyezni kell a Javascriptet. e-mail címre e-mailt küldve.

 

 

Tájékozódás letölthető műszaki katalógusokból

Az általunk forgalmazott ATC termékek (légtechnikai anyagok, gépek és berendezések) legnagyobb része online termékkatalógusunkon kívül, pdf formátumú letölthető műszaki katalógusokban is megtekinthető. Ezek listája az alábbi "Termékek műszaki adatlapjai" gombra kattintva tekinthető meg.

 

300 termekek muszaki adatlapjai

 

 

Tájékozódás letölthető és kinyomtatható árlistáinkból

A méretsorokat alkotó légtechnikai-, szigeteléstechnikai- és rögzítéstechnikai anyagok letölthető és kinyomtatható árlistái az alábbi "Összes letölthető árlistánk" gombra kattintva tekinthető meg.

 

300 osszes letoltheto arlistank

 

 

Tájékozódás az egyéb letölthető dokumentumok segítségével

A "Termékinformáció" gombra kattintva a letölthető dokumentumok listái (termékismertetők, műbizonylatok, használati utasítások, mérési jegyzőkönyvek, stb.) tűnnek elő.

 

250 termekinformacio

 

terelvalaszto piros

 

 

 

Hogyan tud tőlünk árut rendelni?

Megrendelést részünkre e-mailben, faxon, levélben, telefonon, vagy a boltunkban személyesen adhat le.

 

   E-mail: Ez az email cím védett a spam robotoktól, a megtekintéséhez engedélyezni kell a Javascriptet.     Tel.: 66 / 527 - 600      Fax: NINCS     Mobil: 30 / 9 789 - 987    

    Cím, GPS pozíció, térkép, elérhetőségek, nyitvatartás   

 

 

A megrendelésnek a következőket kell tartalmaznia:

♦   A megrendelő nevét (aki lehet egy cég, vagy egy magánszemély)

♦   A szállítási címet (ahová a küldemény leszállítását kéri)

♦   A számlázási nevet és címet (ha az eltér a megrendelő nevétől és címétől)

♦   A megrendelő (kontaktszemély) telefonszámát (aki az árut a helyszínen majd átveszi)

♦   A kiszállítás gyorsaságára, vagy elcsúsztatott időpontjára vonatkozó kérést (ha van ilyen igény)

♦   Azt, hogy mely termékből és mennyit rendel (pontos megnevezéssel és darabszámmal)

♦   A fizetés mely módját választja (előre utalás, vagy postai utánvét)

A megrendelő neve

Megrendelőink vagy magánszemélyként, vagy egy cég - vagy állami szerv - nevében vásárolnak nálunk. Amikor a megrendelő egy cég (vagy egy állami szervezet), a megrendelést minden esetben annak egy munkatársa (ügyintézője) indítja el felénk, akinek nevét kérjük a megrendelésen feltüntetni! Azért fontos, hogy a megrendelő nevének megadásakor, a cég neve mellé a rendelést bonyolító kolléga neve is felkerüljön, hogy tisztában legyünk vele, hogy a megrendeléssel kapcsolatos kérdésekben kit kell keresnünk. Ő biztos tud arról, hogy megrendelt valamit és azt is, hogy e megrendelést milyen feltételekkel indította el. Így céges megrendelés esetén a megrendelő nevéhez először a megrendelést feladó cég  (vállalkozás) nevét kell felírni, majd zárójelben a megrendelést végző személy nevét. Például: Vadvirág Kertészeti Kft. (Lantos Zoltán)

 

A szállítási cím

Amikor a megrendelt áruért nem Ön jön el, hanem kiszállítást kér, akkor három lehetőség közül is választhat, melyekről bővebben a "Hová kérheti a kiszállítást?" pontban olvashat. A három lehetőség a következő:

 

♦   Kézbesítés házhozszállítással (a küldeményt az Ön által megadott magyarországi címre küldjük)

♦   Kézbesítés GLS CsomagPonton maradó csomagként (a csomag egy Ön által kiválasztott közeli GLS CsomagPonton vehető át)

Amikor Ön a kézbesítést házhozszállítással rendeli meg, akkor magát és minket is sok bosszúságtól megkímél, ha megrendeléskor a lehető legpontosabb címet adja meg nekünk. Ne feledje el - hogy ha van - a lépcsőház, az emelet és az ajtó számát is közölni!  A kézbesítést végző futárnak egyáltalán nem mindegy, hogy Ön csak így egyszerűen a Juhász Gyula utca 23-ban, vagy pontosabban meghatározva a Juhász Gyula utca 23. B lépcsőház VI. emelet  2-ben lakik-e. Az első cím esetében eltelhet fél óra is, amíg Önt megtalálja, míg a pontos címre egyből, keresgélés - és főleg időveszteség nélkül - odatalál. A félreértések elkerülése végett mindig adjon meg irányítószámot (főleg Budapesten, ahol kerületenként sok-sok azonos nevű utca létezik), a település nevét, illetve az adott közterület jellegét is! Például nem mindegy, hogy Ön a Kazinczy utcában, a Kazinczy lakótelepen, vagy a Kazinczy téren lakik-e.

 

A nehezebb, és / vagy terjedelmesebb árucikkek esetén fontos tudni, hogy a házhozszállítás minden esetben az ügyfél által megadott cím telekhatáráig szól. A kiszállítást általában egy fő végzi (aki a kiszállító járművet is vezeti). Munkáját megfelelő technikai segítség (emelő hátfalas gépkocsi, malmi kocsi, emelőbéka, stb.) támogatja, melyek azonban nem alkalmasak a kiszállított nagyobb terjedelmű, vagy nehezebb árucikkek (például kandallókályhák, kandallóbetétek, nehezebb csomagok, stb.) házba történő bevitelére, lépcsőkön való mozgatására, stb. E feladat megoldásáról minden esetben Önnek kell gondoskodnia.

Számlázási név és cím

Ha a megrendelő a számlát nem a saját, hanem a vállalkozása, vagy valaki más nevére kéri, akkor ezt felénk már megrendeléskor jeleznie kell. Vállalkozás esetén a cégnév, a cím és a vállalkozás adószámának megadására van szükségünk.

 

A megrendelő telefonszáma

Egy telefonszám (lehetőleg mobil - amit mindig felvesz) megadására két okból is szükség van. Egyrészt azért, mert Önt a megrendelése beérkezését követően, rövid időn belül fel fogjuk hívni. Így győződünk meg a megrendelés valódiságáról, pontosítjuk a rendelését, illetve - ha ez nem egyértelmű - tájékoztatást adunk a házhozszállításról és annak költségéről is. Másrészt a megadott telefonszámot a házhozszállítást végző sofőr is megkapja (rákerül a csomagra), így ha Ön véletlenül épp leszalad a boltba, amikor a futár Önhöz becsenget, vagy  a sofőr egyszerűen nem találja a megadott címet, akkor az Ön mobilját megcsörgetve, "telefonos segítséget" kérhet.

 

A kiszállítás gyorsaságára, vagy elcsúsztatott időpontjára vonatkozó kérés

Egy általunk készleten nem tartott termék beszerzését az Ön megrendelésére indítjuk el.  Az ilyen -  kifejezetten az Ön megrendelésére beszerzett - termékek megrendelésekor (számla ellenében) 50 % foglalót kérünk be. Megrendeléséről minden esetben megrendelés visszaigazolást küldünk, mely tartalmazza a megrendelt termék (vagy termékek) árát, a szállítási határidőt és az áru átadásának módját (telephelyi átadás, vagy házhozszállítás) és díját. Amikor az így - megrendelésre - érkező termék a raktárunkba beérkezik, az áru átadásának egyeztetése céljából felvesszük Önnel a kapcsolatot. Ha a megállapodásunk úgy szól, hogy a megrendelt terméket a telephelyünkön adjuk át, akkor arról tájékoztatjuk, hogy mikor jöhet érte, ha pedig házhozszállítást kért, akkor azt egyeztetjük le, hogy mikor és hogyan történik meg Önhöz az áru kiszállítása.

Készleten tartott (a raktárunkban polcon lévő) termék megrendelése esetén, a házhozszállítás a megrendelést követően gyakorlatilag azonnal elindítható, melynek költségéről ezen az oldalon, a "Mennyibe kerül a házhozszállítás?" című pont alatt tájékozódhat. A házhozszállítás tempójával kapcsolatban háromféle megoldás lehetséges:

♦   A normál díjszabás szerinti összegért a feladott küldemény Önhöz 2 munkanapon belül megérkezik.

♦ Pár száz forint elsőbbségi felárért a küldemény Önhöz már a feladást követő első munkanapon megérkezik.

♦   Nagyobb településeken némi kézbesítési felárért mód van az esti, vagy a szombat délelőtti kézbesítésre is.

♦   Ön azt is kérheti, hogy a házhozszállítás egy későbbi - Ön által meghatározott - napon történjen meg.
     Ilyenkor a küldeményt mi adjuk fel úgy (felár nélkül), hogy az, pont a kért napon érkezzen meg Önhöz.

Mit és mennyit rendel tőlünk?

Kérjük, hogy megrendeléskor használja a termék(ek) pontos és teljes nevét! Ha a megrendelni kívánt árucikk több méretben és/vagy több színben is kapható, akkor ne feledje el e jellegzetes paramétereket (színt, méretet, teljesítményt, stb.) is megadni! A megrendelt mennyiséget kérjük akkor se feledje el odaírni, ha csak egy darabot rendel a termékből (pont azért, hogy a megrendelése teljesen egyértelmű legyen)!

 

A fizetés mely módját választja

Két lehetőség közül választhat, melyek közül az egyik az előre utalás, a másik pedig az utánvéttel történő fizetés. Ezekről bővebben ide kattintva olvashat.

 

 

 

 

 

Ki végzi a házhozszállítást?

A házhozszállítást szerződött futár partnerünk, a BestPosta végzi, amely cég több szállítópartnerrel áll kapcsolatban. Kisebb küldeményeknél alapvetően a GLS szállít, míg nagyobb szállítmányoknál (3-5 méter hosszúságú spiko csövek; raklapos áruk, stb.) azonban az erre specializálódott szállítókkal fuvaroztat. (Olyan is előfordulhat, hogy a kiszállítást - ha ez az ügyfél szempontjából gazdaságosabb - nem ők, hanem mi magunk, saját szállítójárművel teljesítjük.)

 

bestposta

 

Egyes akcióinkban ingyenes házhozszállítást is vállalunk, mely akciók kiírásában az "INGYENES HÁZHOZSZÁLLÍTÁS" kifejezést egyértelműen szerepeltetjük. Ennek hiányában a házhozszállításért - az alábbiak szerint -  külön díjat (szállítási költséget) számolunk fel. (ugrás a szállítási költségekhez)

A BestPosta díjszabása sokmindentől - a csomag méretétől, a termék jellegétől, alakjától, súlyától, a szállítási címtől, a sürgősségtől, stb. - függ. A megbízás kiadásakor minden esetben igyekszünk az Ön igényeinek legmegfelelőbb és leggazdaságosabb kiszállítási megoldást kiválasztani.

 

gls 1

 

gls-transporter 2

 

gls 2

 

 

 

 

Hová kérheti a kiszállítást?

Amikor a megrendelt áruért nem Ön jön el, hanem kiszállítást kér, akkor három lehetőség közül is választhat:

♦   Kézbesítés házhozszállítással (a küldeményt az Ön által megadott magyarországi címre küldjük)

♦  Kézbesítés GLS CsomagPonton maradó csomagként (a csomag egy Ön által kiválasztott közeli GLS CsomagPonton vehető át)

 

Kézbesítés házhozszállítással (hétköznapokon munkaidőben, este, vagy szombat délelőtt)

Ha meg tud adni egy olyan szállítási címet, ahol az általunk feladott küldeményt hétköznap, munkaidőben (8 és 17 óra között) Ön, vagy valaki más fogadni tudja, akkor a csomag leszállítását kérheti e szállítási címre (ezt nevezik házhozszállításnak). Mivel nem kiszámítható, hogy a futárcég nap közben mikor ér a csomaggal a megadott címre, ezért e címnek olyannak kell lennie, ahol a kérdéses napon reggel 8 és délután 17 óra között valaki biztosan otthon tartózkodik és képes a küldemény átvételére (tud a küldeményről, át tudja venni, illetve utánvétes házhozszállítás esetén ki is tudja fizetni azt). Ezenkívül a megadott címnek szilárd burkolatú úton megközelíthetőnek kell lennie.

Egyes településeken némi felárért az is megoldható, hogy a házhozszállításra munkanapokon munkaidő után (17 és 20 óra között), vagy szombat délelőtt kerüljön sor.

A szállítási alapdíjakat és az egyéb pluszban, opcióként kérhető szolgáltalások díjtételeit, azaz a házhozszállítás díjait, ide kattintva tekintheti meg. 

Amennyiben a kézbesítést végző postai dolgozó a kézbesítés időpontjában a megadott címen nem talál senkit (azaz a kézbesítés első próbálkozása sikertelen), akkor a következő protokoll szerint jár el:

  • Még onnan a helyszínről (a kézbesítési címről) az Ön által megrendeléskor megadott telefonszámon megpróbál kapcsolatba lépni Önnel. Ha ez sikerül, a telefonon keresztül megbeszélhetik, hogy a futár mikor kísérli meg a küldemény másodszori kézbesítését (Fontos tudni, hogy a postaköltség 2 db kézbesítési próbálkozást tartalmaz).
  • Ha Ön az első kézbesítés pillanatában nincs otthon és telefonon sem elérhető, akkor a futár a megadott cím postaládájába egy értesítést dob be, melyre felírja, hogy a második alkalommal mikor kísérli majd meg a küldemény kézbesítését (ez általában a következő munkanap szokott lenni).
  • A futár az újbóli (másodszori) időpontban ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. Ha a megadott címen nem talál senkit, akkor ismét felhívja a megadott számot, illetve ha az sem sikerül, akkor e második esetben is egy értesítőt dob be.
  • E másodszorra bedobott értesítőre a futár annak a postahivatalnak a nevét és címét írja rá, amelyikben a küldemény - a meghiúsult két kézbesítési próbálkozást követően - 5 munkanapon át átvehető. Ha a megadott 5 munkanap letelik az MPL a küldeményt visszajuttatja a feladóhoz (azaz hozzánk).

Mivel vevőink számára sokszor nehezen megoldható, hogy a részükre feladott küldeményeket valaki nap közben fogadja (például mert nap közben senki sincs otthon), ezért ha Ön nem tud olyan címet megadni, ami a fenti feltételeknek megfelel, kérheti a küldeménye „GLS CsomagPonton maradó” történő leszállítását egy lakóhelyéhez közeli GLS CsomagPontra..

A kiszállítás általunk felszámított díja azt is tartalmazza, hogy Ön a küldeménye útját a BestPosta eletronikus rendszerében - az interneten keresztül - szinte percnyi pontossággal nyomonkövetheti. Erről bővebben a "kövesse nyomon a küldeménye útját a neten" bekezdésben olvashat.

 

 

Kézbesítés "GLS CsomagPonton maradó" csomagként

Ha nem házhozszállítást kér, akkor a GLS a csomagot egy Ön által megrendeléskor megjelölt, lakóhelyéhez közeli GLS CsomagPontra is kézbesítheti (ezt a megoldást nevezik „GLS CsomagPonton maradó csomag"-nak). Ide aztán Ön - az adott GLS CsomagPont nyitvatartási idejében - bármikor bemehet és átveheti küldeményét.

 

Fontos rögzítenünk, hogy ha Ön a küldeményét „GLS CsomagPonton maradó csomagként" valamelyik lakóhelyéhez közeli GLS CsomagPontba kéri leszállíttatni, akkor az azt jelenti, hogy a GLS azt egyszer sem kísérli meg az Ön által megadott címre kiszállítani (mert az házhozszállítás lenne), hanem azt egyenesen az Ön által megjelölt GLS CsomagPontba kézbesíti. Ezt követően Önnek öt munkanap áll a rendelkezésére, hogy az adott GLS CsomagPontba befáradjon és ott a küldeményét átvegye.

 

A kiszállításnak e módja némiképp olcsóbb, mint a házhozszállítás, lévén a GLS-nek nem kell a csomagot egy adott címre kivinnie, hanem elég azt az Ön által kiválasztott GLS CsomagPontban leraknia. A GLS CsomagPonton maradó csomagok fogadására alkalmas GLS CsomagPontok listáját az alábbi linkekre kattintva tekintheti meg.

 

 ♦  Állandó GLS CsomagPontok  ♦

 

A kiszállítás általunk felszámított díja azt is tartalmazza, hogy Ön a küldeménye útját az GLS eletronikus rendszerében - az interneten keresztül - szinte percnyi pontossággal nyomonkövetheti. Erről bővebben a "kövesse nyomon a küldeménye útját a neten" bekezdésben olvashat.

 

 

Kézbesítés GLS CsomagPontra

A megrendelő a csomag feladásával kapcsolatban azt is kérheti, hogy a GLS a küldeményét  - a GLS-sel kötött együttműködési megállapodásnak megfelelően - az ország több MOL kútján kialakított úgynevezett "GLS CsomagPont" valamelyikére kézbesítse. Így aztán Ön - az adott GLS CsomagPont nyitvatartási idejében - bármikor bemehet és átveheti küldeményét.

 

Fontos rögzítenünk, hogy ha Ön a küldeményét valamelyik lakóhelyéhez közel eső GLS CsomagPontra kéri leszállíttatni, akkor az azt jelenti, hogy a GLS azt egyszer sem kísérli meg az Ön által megadott címre kiszállítani (mert az házhozszállítás lenne), hanem azt egyenesen az Ön által megjelölt GLS CsomagPontra kézbesíti. Ezt követően Önnek öt munkanap áll a rendelkezésére, hogy az adott GLS CsomagPontra befáradjon és ott a küldeményét átvegye.

 

A kiszállítás általunk felszámított díja azt is tartalmazza, hogy Ön a küldeménye útját az MPL eletronikus rendszerében - az interneten keresztül - szinte percnyi pontossággal nyomonkövetheti. Erről bővebben a "kövesse nyomon a küldeménye útját a neten" bekezdésben olvashat.

 

 

 

 

Szállítási határidő

A nálunk készleten lévő termékek házhozszállítását normál esetben a megrendelés beérkezésétől számított 2 munkanapon belül vállaljuk. Így például, ha egy megrendelést hétfő délelőtt kapunk meg, azt normál esetben kedden, vagy szerdán kézbesítik Önnek, ha pedig megrendelése csütörtökön délelőtt érkezik hozzánk, azt vagy a következő munkanapon (pénteken), vagy pedig a következő hét első munkanapján (hétfőn) kapja kézhez.

Amennyiben megrendelését egy adott munkanapon 15.00 óra után adja le felénk és aznap sok megrendelés fut be hozzánk, akkor elképzelhető, hogy a küldemény postára adása a következő munkanapra tolódik.

Ha Ön a megrendelését hétvégén, vagy más munkaszüneti napon juttatja el hozzánk, akkor a kiszállítás ügyintézése értelemszerűen az azt követő első munkanapon kezdődik.

Elsőbbségi felár megfizetésével mód van arra is, hogy a küldeménye már a feladást követő első munkanapon garantáltan megérkezzen Önhöz.  (kézbesítési díjak és felárak)

A kiszállítás általunk felszámított díja azt is tartalmazza, hogy Ön a küldeménye útját az MPL eletronikus rendszerében - az interneten keresztül - szinte percnyi pontossággal nyomonkövetheti. Erről bővebben a "kövesse nyomon a küldeménye útját a neten" bekezdésben olvashat.

 

 

 

A kézbesítés folyamata

Amikor Ön házhozszállítást kér, a GLS a küldeményt  két alkalommal kísérli meg kézbesíteni. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet a megadott címen nem vezet eredményre, a GLS a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Ha a megrendeléskor megadta mobil számát (ezért fontos, hogy megadja), a GLS telefonon egyeztet Önnel a második kézbesítési kísérlet helyéről és időpontjáról. A GLS a következő munkanapon a megbeszéltek szerint ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. E második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén a GLS a megadott címen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a környékbeli GLS CsomagPontot, illetve az őrzési időt (ez nálunk 5 munkanap), ahol és ameddig a csomagot Ön a megjelölt GLS CsomagPontban átveheti. A házhozszállítás díjait az alábbi linkre kattintva tekintheti meg.

♦  A házhozszállítás díjai   ♦

A kiszállítás általunk felszámított díja azt is tartalmazza, hogy Ön a küldeménye útját a GLS eletronikus rendszerében - az interneten keresztül - szinte percnyi pontossággal nyomonkövetheti. Erről bővebben a "kövesse nyomon a küldeménye útját a neten" bekezdésben olvashat.

 

Amikor Ön "GLS CsomagPonton maradó csomag" kézbesítést kér, azaz a termék megrendelésekor kézbesítési címként egy Önhöz közel eső és kényelmesen megközelíthető CsomagPontot ad meg, a küldeményt 5 munkanapon át (a hivatal nyitvatartási idejében) tetszőleges időpontban átveheti. Azon hivatalok listáját, melyek a GLS CsomagPonton maradó küldemények fogadására alkalmasak, az alábbi "Állandó GLS szolgáltatóhelyek" listában tekinthetők meg.

 

♦   Állandó GLS szolgáltatóhelyek   ♦ 

 

 

terelvalaszto piros

 

 

Kövesse nyomon küldeménye útját a neten!

Az MPL elektronikus csomagkövető rendszere úgy működik, hogy az általunk Önnek feladott csomag, a feladást követő 10 - 15 percen belül megjelenik az MPL informatikai rendszerében, és annak útja a csomag azonosító szám ismeretében Ön által is percről-percre végigkövethető, egészen a kézbesítésig.

 

Ha az MPL csomagkövetéssel kapcsolatos szolgáltatására igényt tart, a következőket kell tennie:

♦   Külön kérésére, e-mailben elküldjük az Önnek feladott küldemény MPL-es azonosító (kísérőokirat) számát.

♦   Kattintson a következő linkre: Csomagkövetés

♦   A megjelenő oldalon lejjebb gördítve, az alul található mezőbe gépelje be az általunk elküldött kísérőokirat-számot!

♦   A mező alatt található zöld színű "Keresés" gombra kattintva nézze meg, hogy épp hol jár a csomagja!

 

 

 

Fizetési módok és kézbesítési díjak

A fentebb leírtaknak megfelelően, a megrendelt termékek szállítása kapcsán Ön három variáció közül választhat, melyek díjai is eltérnek egymástól:

 

♦   Kézbesítés házhozszállítással                   (házhozszállítás díjai)

♦   Kézbesítés GLS CsomagPontra                (GLS CsomagPontra kézbesítés díjai)

 

A 20 kg-nál nem nehezebb, normál méretű (nem túlméretes) és téglatest (vagy boríték) alakú csomagok szállítási díjtételeit a lejjebb található táblázatok tartalmazzák. Egyes Ön által kért szolgáltatásokért - a kiszállítás súly szerinti alapdíján felül - még külön díjat (felárat) is felszámolunk (például utánvét díja, érték felár, elsőbbségi felár, esti-, vagy szombati kiszállítás díja, stb.) Az ettől eltérő (20 kg-nál nehezebb, terjedelmes, túlméretes, vagy nem szabályos téglatest alakú) küldemények szállítására minden esetben egyedi árajánlatot adunk.

 

A fizetés módja (előre utalás, vagy utánvétel)

A szállítás kétféle fizetési móddal - előre utalással, vagy utánvéttel - lehetséges.

Előre utalással: Ha a megrendelt termék(ek) árát, plusz a kiszállítás díját Ön előre a számlánkra utalja (természetesen az általunk kibocsátott számla ellenében), akkor a GLS-nek az Ön által fizetett pénzt (azaz a számla összegét) már nem kell hozzánk visszahoznia, mint utánvétes vásárláskor. Így ha ezt az előre utalásos fizetési módot választja, akkor az előre utalással történő értékesítés díja az utánvétes fizetési módnál kedvezőbb.

Utánvétes szállításnál Ön a termék(ek) árát és a szállítás díját a csomag átadásakor a futárcég alkalmazottjának fizeti ki, mely összeg ilyenkor még annak díját is tartalmazza, hogy a GLS az Öntől átvett pénzt még vissza kell juttassa hozzánk. Ezért drágább az utánvétes kiszállítás, mint az előre utalással fizetett.

 

Árak házhoz szállított küldeményeknél (hétköznap, munkaidőben, 2 munkanapon belül)

Amennyiben a házhozszállítást Ön alapdíjasan (azaz két munkanapon belüli kiszállítással) rendeli meg, továbbá a küldemény nem terjedelmes és súlya nem több 20 kg-nál, valamint a csomag tartalmának értéke nem haladja meg a bruttó 50.000.- forintot, akkor a házhozszállítás költsége (alapdíja) a következők szerint alakul:

 

01 hazhozszallitasi tablazat

 

A házhozszállításhoz kapcsolódó feláras szolgáltatások és azok díjai

   Postai utánvét felára: küldeményenként + 500 Ft ( a fenti táblázatnak megfelelően)                   (magyarázat)

   Érték felár: bruttó 50.000.- Ft felett, minden megkezdett 10.000.- Ft után + 250 Ft                      (magyarázat)

   Elsőbbségi felár: 500 Ft (Ön a küldeményét a következő munkanapon garantáltan megkapja)     (magyarázat)

   Délutáni (17  és 20 óra közötti) kézbesítés felára: + 500 Ft                           (magyarázat)

   Szombati (08 és 12 óra közötti) kézbesítés felára: + 500 Ft                          (magyarázat)

   Terjedelmes küldemény felára: a súly szerint fizetendő alapdíj 50 % -a          (magyarázat)

   Egyedi kezelésű csomag felára: a súly szerint fizetendő alapdíj 50 % -a         (magyarázat)

 

 

GLS CsomagPontra szállított küldemények szállítási díjai

Amennyiben a GLS CsomagPontra történő szállítást Ön alapdíjasan (azaz két munkanapon belüli kiszállítással) rendeli meg, továbbá a küldemény nem terjedelmes és súlya nem több 20 kg-nál, valamint a csomag tartalmának értéke nem haladja meg a bruttó 50.000.- forintot, akkor a kiszállítás költsége (alapdíja) a következők szerint alakul: 

02 hazhozszallitasi tablazat

 

Az ilyen kiszállításokhoz kapcsolódó feláras szolgáltatások és azok díjai

   Postai utánvét felára: küldeményenként + 500 Ft ( a fenti táblázatnak megfelelően)                   (magyarázat)

   Érték felár: bruttó 50.000.- Ft felett, minden megkezdett 10.000.- Ft után + 250 Ft                      (magyarázat)

   Elsőbbségi felár: 500 Ft (Ön a küldeményét a következő munkanapon garantáltan megkapja)     (magyarázat)

   Terjedelmes küldemény felára: a súly szerint fizetendő alapdíj 50 % -a     (magyarázat)

   Egyedi kezelésű csomag felára: a súly szerint fizetendő alapdíj 50 % -a    (magyarázat)

 

Egyedi árajánlat alapján történő házhozszállítás

A következő esetekben a házhozszállítást egyedi árajánlat alapján végezzük:

  • 20 kg feletti súly esetén (például kályhák, kandallókályhák, kandallóbetétek, gépek és berendezések, stb.)
  • Extra könnyű és a súlyukhoz képest nagy méretű, nagy kiterjedésű, vagy nem szabályos téglatest alakú termékek küldésekor, melyeket terjedelmes, vagy túlméretes (egyedi kezelésű) küldeményeknek nevezünk. (ilyenek például: a 3 - 5 vagy 6 méter hosszúságú, különféle átmérőjű légtechnikai csövek és a hozzájuk tartozó idomok, a dobozolt flexibilis légcsatornák, a tekercses, vagy nagyméretű kartondobozba csomagolt hőszigetelő anyagok, a védőcsőhéjak, stb.).

Amennyiben Ön olyan árucikket rendel tőlünk, aminek a súlyát nem ismeri, a termék megrendelését megelőzően a szállításra külön árajánlatot adunk és a megrendelését csak akkor igazoljuk vissza, illetve indítjuk el a kiszállítást, ha Ön a szállítási költségre vonatkozó árajánlatunkat elfogadta.

 

 

 

 

A csomagküldéssel kapcsolatos fogalmak és magyarázatuk

Azért, hogy a csomagküldéssel és annak árképzésével kapcsolatban a félreértéseket elkerüljük, az alábbiakban néhány kifejezés magyarázatát olvashatja.

♦   Értéknyilvánítás, értékfelár

♦   Elsőbbségi felár

♦   Esti (17 és 20 óra közötti), vagy szombat délelőtti kézbesítés felára

♦   Terjedelmes küldemény

♦   Egyedi kezelésű (másnéven túlméretes) küldemény

♦   Példák a terjedelmes, illetve az egyedi kezelésű (túlméretes) küldeményekre

 

 

Értéknyilvánítás, értékfelár

Amennyiben az általunk feladott küldemény értéke nem haladja meg az 50.000.- forintot, akkor annak sérülése, vagy elveszése esetén a GLS-t a feladáskor feltüntetett összeg erejéig kártérítési felelősség terheli. Az ezzel kapcsolatos biztosítási díjat (50.000.- Ft értékhatárig) a kiszállítás alapdíja tartalmazza. Ha azonban a küldemény értéke több, mint 50.000.- forint, úgy az 50.000.- forint feletti részre minden megkezdett 10.000.- forint után plusz 250 Ft úgynevezett érték felárat számítunk fel. Így például, ha a küldemény értéke 91.000.- Ft, akkor a csomag alapdíjához 5 x 250 Ft, azaz 1.250.- Ft értékfelár adódik hozzá. Ezzel a küldemény teljes értéke biztosítottá válik.

 

Elsőbbségi felár

A küldeménye megadott címre történő eljuttatását normál esetben 2 munkanap alatt vállaljuk. Ez azt jelenti, hogy a csomagot Ön vagy a feladást követő első, vagy az azt követő második munkanapon kapja kézhez. Ha ennél gyorsabb, a következő munkanapra garantáltan megérkező (1 munkanapos időgarantált) kézbesítést szeretne, akkor ennek elsőbbségi felára 500 Ft.

 

Esti (17 - 20 óra közötti), vagy szombati (8 - 12 óra közötti) kézbesítés felára

A GLS a délutáni, vagy a szombati kézbesítés lehetőségét csak nagyobb településeken biztosítja. E kérhető plusz szolgáltatások alap csomagdíjhoz adódó felára 500 Ft.

 

 

Terjedelmes küldemény

Terjedelmesnek kezelünk egy küldeményt,

  • ha a küldemény hossza (egyik oldalának mérete) a 750 mm-t meghaladja, vagy
  • ha a küldemény három kiterjedésbeli méretének (a hosszának, a szélességének és a magasságának) együttes összege  több, mint 2000 mm,
  • ha alakja nem téglatest, vagy boríték,
  • ha természete miatt más egyéb küldeménnyel nem rakható össze, vagy eltérő kezelést kíván.

Ilyen terjedelmesnek számító termékekre néhány példát ide kattintva tekinthet meg.

 

 

Egyedi kezelésű (vagy más szóval túlméretes) küldemény

Egyedi kezelésű (térfogat pótdíjjal számolt) küldeménynek kezeljük az általunk feladott csomagokat akkor,

  • ha a küldemény hossza (egyik oldalának mérete) a 2000 mm-t meghaladja, vagy
  • ha a küldemény három kiterjedésbeli méretének (a hosszának, a szélességének és a magasságának) együttes összege  több, mint 3000 mm.
  • ha alakja nem téglatest, vagy boríték, vagy
  • ha természete miatt más egyéb küldeménnyel nem rakható össze, vagy eltérő kezelést kíván.

Ilyen túlméretesnek számító termékekre néhány példát a következő pontban tekinthet meg.

 

 

Példák a terjedelmes, illetve az egyedi kezelésű (túlméretes) küldeményekre

Méretüktől függően terjedelmes, vagy egyedi kezelésű (túlméretes) küldeményként tudjuk Önnek feladni például a 75 cm-nél hosszabb dobozba csomagolt flexibilis csöveket, a bálás-, vagy tekercses szigetelőanyagokat, a nagyméretű kartondobozba csomagolt szigetelő csőhéjakat, a 3 és 5 méter hosszúságú spikocsöveket, vagy az akár 6 méteres szálakban is kapható szerelősíneket.

E termékeknél az árképzés szabálya minden esetben az, hogy a súly szerinti csomag alapdíjához hozzáadjuk a terjedelmes, illetve az egyedi kezelésű (túlméretes) termékekre felszámítandó felárat. Ez jelenleg a súly szerinti csomag alapdíj 50 %-a.

Például ha egy 60 cm x 40 cm x 210 cm méretű, könnyű szigetelő csőhéjakat tartalmazó kartondoboz súlya 9,3 kg, akkor e doboz házhozszállításának alapdíja a díjtáblázat alapján előre utalással bruttó 1400 forint, míg postai utánvétellel bruttó 1900 forint. Mivel azonban e kartondoboz 3 befoglaló méretének összege meghaladja a 3,0 métert (ez jelen esetben 60 cm + 40 cm + 210 cm = 310 cm) és így egyedi kezelésűnek (túlméretesnek) számít, ezért a házhozszállítás alapdíjához még hozzá kell adnunk felárként az alapdíj 50 %-át.  Így a házhozszállítás tényleges díja előre utalással 1400 + 700 = 2.100.- Ft-ra változik, míg postai utánvéttel 1900 + 950 = 2.850.- Ft lesz.